مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 03:302020-06-22پزشكي

مصرف لبنیات سنگ سازی کلیه را کاهش می دهد


یک متخصص کلیه، ملاک مصرف مایعات را رنگ ادرار دانست و گفت: این باور نادرست است که مصرف لبنیات سنگ کلیه به دنبال دارد، بلکه لبنات باعث کاهش سنگ سازی می شود.

- ایسنا/گیلان یک متخصص کلیه، ملاک مصرف مایعات را رنگ ادرار دانست و گفت: این باور نادرست است که مصرف لبنیات سنگ کلیه به دنبال دارد، بلکه لبنات باعث کاهش سنگ سازی می شود.

دکتر سیاوش فلاحتکار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه چهار ماه از سال با بیشترین میزان گرما مواجه هستیم، اظهار کرد: گرمای هوا نیاز بدن به مایعات به ویژه آب را افزایش می دهد.

وی بهترین راهکار برای پیشگیری از تولید سنگ کلیه را مصرف مایعات و در راس آن آب دانست و افزود: همواره این پرسش مطرح است که چه کسانی و چه میزان باید آب مصرف کنند.

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که همه افراد معمولی می توانند مایعات و آب به میزان کافی مصرف کنند.

این متخصص کلیه و اورولوژی تصریح کرد: افرادی که دارای نارسایی شدید کلیه هستند و یا بیماری قلبی و عروقی دارند، بنا بر توصیه پزشکان باید مایعات کمتری بنوشند، زیرا مصرف بیش از حد مایعات موجب می شود کلیه نتواند دفع لازم را انجام دهد.

فلاحتکار، ملاک مصرف مایعات را رنگ ادرار دانست و عنوان کرد: ادرار باید شفاف و بی رنگ باشد و اگر ادرار پررنگی داشته باشیم، یعنی مایعات به اندازه کاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف لبنیات سنگ سازی کلیه را کاهش می دهد

مصرف لبنیات سنگ سازی کلیه را کاهش می دهد